kan jag bara bestämma mig ?

Hej 
jag har problem 
stora problem
fast ändå i-landsproblem. 
 
Jag är intresserad av att lära mig sy, på riktigt! Jag vill kunna sy och göra egna mönster. 
Jag tycker att det är kul att skapa saker med händerna och har alltid gillat att pyssla. 
 
De skolor som erbjuder mönsterkonstruktion och sömnad i Sverige är inte många. tillskärarakademin som ligger i Stockholm är väl den främsta som poppar upp på google. men sedan finns det även skolor i borås, trollhättan, skara. Problemet är att ALLA skolor kostar massor av massor av pengar. 
Den i stockholm kostar 52 k per termin ... FATTAR NI???? 52 TUSEN kronor! bara per termin... vill ju nästan skjuta mig själv .... 
skara har däremot 25 000 per termin. men.... det ligger så långt ner..i landet. helst vill jag kunna plugga detta under ett år medans jag jobbar. På det sättet förlorar jag egentligen ingenting. Jag vill inte ha en massa lån och drägg. 
 
Det ideala hade varit om det fanns någon folkhögskola eller liknande i Norrköping där jag kunde studera detta... det hade verkligen varit perfekt! 
 
Erik... kan inte du byta skola då ? ;);););)
 
ÅÅÅÅH, kan jag inte bara vinna en plats på Stockholms tillskärarakademi. Hade ju varit helt jefla bäst! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0